Thursday, March 11, 2010

Al-Fatihah untuk sahabat..

pagi jumaat, 12 Mac 2010, 8.00 pg wktu mesir..

"Kowg, Sarhan meninggal.."

"Hah???" aku n Qish yg tengah mamai antre sdar n xsedar dri tdor tibe2 adrenaline sectrete laju je. mate yg kuyu td da abes terbukak.

"Aku serius tau.bukan main2," Nabilah ckp lg.

"Innalillah.." dlm keadaan terkejut lg aku ckp cmtu.

Ya Allah..snang nye die meniggal. even aku xrpat n xknal sgt pon gn die, but as person yg penah same2 kat upm n same2 dok lecture hall yg same, aku pon sdih.. n memang da ajal, arwah sbnaye study kat Tanta but die meninggal semalam pon kat Alex. aku x abes2 ckp astagfirullah..
mmg xsangke.. n dowg kate lg parents arwah tgh on the way ke sni, n kebumi kat sni je.. aku n housemate pon igt nk g melawat sbb da dekat da kat Alex ni, tp xtau la cmne lg.. insyaAllah klu leh, ktowg g la..

N 2-3 ari before ni lak, lecturer kat sni, Dr. Farid meninggal dunia, sbb heart attack. .dlm minggu ni je, 2 kali aku terkejut sbb owg meninggal. bile bende ni jadik, aku terfikir, mcm mane lah aku nnt? tkot jugk klu tibe2 Allah nk cbut nyawa aku. amalan blum byk mane lg, tp da kne mengadap Allah.

Allah...tkot nye rase.. xsnggup rase mcm tu..
same2 la sedekah Al-Fatihah tok arwah..
Al-Fatihah...

No comments:

Post a Comment