Tuesday, November 23, 2010

manusia tak sempurna~


salam..

ada banyak sebab kenapa entry kali ni macam ni...
something that i learn in this life,
we are, i am and they are
not perfect in this life

kita sume perlukan orang lain utk hidup. family, kawan, sahabat even some people perlukan pet to live. :) sometimes kita ni rasa hidup dah cukup dah, tak perlukan orang lain, but peringatan utk diri sendiri n readers, Allah jadikan manusia ni berpasangan. so memang termaktub dalam fitrah manusia yg manusia ni perlukan orang lain utk hidup. Dalam surah apa, aku tak pasti, Allah ada sebut yang kehidupan ni dijadikan secara berpasangan. lelaki dengan perempuan. siang dengan malam n so on. *aku just igt ni je, sorry :)* so dlm konteks umur n environment aku sekarang ni, pasangan aku ialah dengan kawan2.

duduk kat sini, jauh dari family, tak ada pilihan yang ada selain kita perlukan kawan utk lengkapkan hidup kita.
susah senang everything we have to face it.
pahit manis sume tu kena telan sendiri.
gelak nangis kita rasa sendiri.
berjaya gagal sume tu adat hidup.
so kalau manusia sempurna tak sempurna tu ialah pandangan manusia kat manusia yg lain.

kita hidup kat dunia pinjaman. banyak kelemahan yg kita kena baiki sebelum kita di jemput Ilahi nanti. kawan-kawan before ni selalu minta nasihat aku kalau diorang ada problem. so, as a friend, aku bimbing sape yg perlukan. kadang-kadang ada yang kata, aku ni bagus sebab boleh motivate orang.

so conclusion orang lain,

orang yg boleh advice orang lain = boleh motivate diri sendiri = tak ada problem.

therefore, orang yg boleh advice orang lain = tak ada problem.

manusia tak sempurna. aku selalu berpegang dengan tu. aku pun perlukan orang lain utk bimbing aku. masih byk kelemahan dlm diri yg orang lain tak tahu. yg tau just antara aku n Dia. Allah Maha Mengetahui dengan setiap hambanya. jadi, kalau aku ada buat salah, sy minta maaf. kelemahan kat diri susah nak di buang bila dah jadik habit n aku masih perlukan pasangan aku utk membimbing aku ke arah yg baik.
aku tak sempurna~


No comments:

Post a Comment