Sunday, July 31, 2011

moving~

salam.. :)

insyaAllah ni entry saya yg terakhir tuk blog ni. blog ni xkn di-update lg..

so, blog baru saya..


insyaAllah nnt jumpa di blog baru ye.. :)

Sunday, February 6, 2011

they called it rusuhan, i called it my unique winter break with them :) [part 1]



salam.. :)

holla..wa, mmg da lame sgt da xupdate blog ni. last post was during final exam, masa otak tengah kiok2 sikit. :D then plan lepas exam nk update. then internet connection plak lost kn..so pastu plan plakk jejak je kaki kat rumah nk update blog, then..hehe..qada' tidur i think sminggu...so kira hari ni la kot bru tiba2 ter'click' kat blogger.com.. :)

oryte, orang kate sharing is caring kn kn..so this time entry nk cerita experince yg langsung xterpikir pun boleh dapat..huhu..oryte cite dia macam ni... :)

few days before 25 jan.

keluar2 je dari dapur dengar housemate riuh semacam. pelik..huh..
saya :nape korang?
diorang :25 jan nnt dorang nk buat rusuhan
saya : sape?
diorang : egyptian...
saya : serius? mane dapat info?
diorang : (diorang jawab ape ntah da xigt da. :) but info tu dari sumber yg bleh percaya lah)
saya : nk buat rusuhan pun kena bgtau sume orang ke?
diorang : *jongket bahu* nk kumpul orang maybe. then ade akak gtau xleh kluar rumah ari tu. bahaya.
saya : naseb bek je xde exam hari tu ( ktorang exam 24 n 27 jan) eh, jgn keluar lah korang. stay rumah jela.
nabilah : mak kite dtg 25 jan. so kena keluar.
ktorang : *terdiam*

so lepas tu sume mcm biasa blek sebab kat egypt tu kdg2 ada je yg buat rusuhan or yang bergaduh terang tang tang. so klu rusuhan yang diorang cakap tu mybe bende biase je lah.. so masing2 sambung study blek.

then bile saya bukak emel, tengok2 dapat emel dari Abang Rahim (pres PCI) pasal rusuhan tu, tak bg sume student malaysia keluar rumah klu xde hal penting. dlm hati ckp aisehh, gaye mcm teruk je rusuhan tu nnt. but lepas tu buat biasa jela..

25 jan.

nabilah pergi amek mak n adik dia kat airport Alex. masa tu pagi, so keadaan still ok. then bila mlm tu ktorang 1 housemate kluar dengan baba (simsar) sebab nk tengok rumah baru. (ktorang plan nk pindah, cari rumah baru). memang ktorang tau hari tu xleh keluar tapi sebab nk tgk rumah n sebab keadaan kat jln tu rmai orang so rasa2 selamat je tuk keluar. then tengah tunggu Ustaz Muhammad dtg tiba2 ada pak cik Arab suruh ktorang lintas stesen tram, jgn berdiri dekat arah stesen tram tu sebab ada rusuhan nk sampai kawasan tu. so ktorang cepat2 je lintas. lepas tu agak lame tunggu, dengar riuh rendah. ktorang pun tengok jela demo orang2 Arab tu. katanya dorang berarak dari jauh, tp xigt dari mana. katanya demo sebab tak puas hati harga barang naik. Ustaz Muhammad steady je tgk demo tu sbb dah biasa tgk masa kat Indon tp kteorang mcm takut2 je, yelah sume pompuan plak tu, mana pernah tgk demo live kat malaysia alih2 jumpa kat negeri orang plak. tp alhamdulillah demo je mlm tu, bukan rusuhan. then dah habis tgk rumah ktorang balik. alhamdulillah ok je.. :)

26 jan.

keadaan start teruk. tp alhamdulillah kat Alex masih tak ada apa-apa. ktorang dpt info dari budak2 kat Cairo yang twitter dah kena block. then facebook pulak mybe kena block. -.-' nad dah jerit gile2 malam tu sebab dia xon fb dah 2 bulan lebih sbb nk exam, skali dgr2 cerita esok mbe fb kena block (ktorang habis exam 27, the same day fb kne block)..huhu,,kesian nad, n saya jugak..hehe

27 jan-our last third sem

masing-masing stay up for exam. saya tidur bout an hour half kot mlm tu.aishh.. anis lg hebat, xtidur langsung..hehe..then bout 11 a.m tu ktorang siap2 nk g exam (exam pukul 12.30-3.30 p.m, a strong relief compare to exam before ni ktorang kne solat time exam sbb exam pukul 12, but zohor pukul 12.13-3.10 lebih kurang.) then psycho exam pukul 3.30 p.m..habis je exam pukul 4, mcm xde perasaan. hehe..mbe sbb psycho pelik2 soklan dia.aishh,..

blek je rumah, igt nk bukak fb, sbb da lame xbukak skali tgk2 kat status ym kawan2 sume cakap fb kena block. whaaattt?? mase tu mcm rase xcaye 'oh,ok, bkn block kot' *saje nk sedapkan hati*. then smentara tuggu nad n yg lain2 balik rumah (dowang ad
a pejumpaan dgn walid) saya n qish lepas maghrib je mmg tidur xigt dunia. hehe..even mase tu tgh tgk movie ape ntah kat tv tu sambil borak2 skali entah bile je dah terlelap..ahaha..serius mmg qada' tidur.

bgun tidur je dengar dowang jerit2. oh, dorang dah balik rupenya. semangat gile time tu even tgh mamai pun boleh terus mntak password fb kat nad ( sbb nad yg pegang password, klu x mmg xpgg buku lah kn time study leave tu.. :D) then anis terus cakap 'fb dah kena block' apeeeeee?? terus segar mata. nad mmg time tu dah jerit2. ok, logik akal dah kembali. patutlah dgr dorang
jerit2, rupenye sume tgh xpuas hati fb kne block. hehe...it's a big matter to us ok?

n to make it worse, internet connection lost mlm tu. aaaaa!!! mmg the best ever winter break for us lah! even nk call family mlm tu suruh hold ticket flight pun xsmpat.
huhh... :(

then xlame lpas tu je dgr somthing mcm earthquake, tp taklah kuat mcm tu..hehe..jengah kat balkoni mmg jaw drop time tu. qish n nad pun join skali tgk. huuuuuuuuuuuu?? kete kebal! bukan 1, bukan 2, bukan 3...dekat 20 something kot! yg besar yg kecik sume ade. qish mmg mase tu dah mcm ape. yg paling igt ayat die 'nad, kalau line telefon pun dia potong, mmg kau tgk esok aku kat tepi meja tu dah jadik psycho,' ktorang dah gelak2 je time tu.ahaa.. eh, tp betul! cube je korang imagine time tu dah lah xde internet, keta kebal plak ikut suke je lalu lalang kat jln tu mase jln family dia..huu..


besar x kete kebal ni? kn2..


jam dah dkat 12 kot time tu. ktorang layan movie ape ntah xigt title dia. then qish plak kate sms da xbleh. seriusssss??? waaaaa,, mmg mase tu rase mcm terdampar kat 1 pulau yg xde orang lain, yg ade cume binatang2 buas yg bila2 masa je nk datang.. mase tu masing2 dah macam da xbleh fikir dah. n ayat qish lg 'rasa mcm nk tidur je so bila bangun ni actually nightmare,'

yup, so ktorang decide tidur je terus even xbleh tidur sbb terfikir pasal hal ni.

28 jan-jumaat

arggghhh! subuh terlepas! masing2 bgun lambat. ngeeeee... n dgr cite lepas jumaat tu dorang nk buat rusuhan. ok, rusuhannnn???

so bila dah lepas jumaat tu dengat dorang bising2. so ktorang pun jengah kat balkoni tu. huuuuuu..serius rmai gile orang join demo tu. even pompuan pun ada. nak tgk?



dowang berkumpul kat masjid bwah bangunan ni. lepas jumaat je rusuhan start..

n the worst thing yg ktorang fikir dah jadik! no line connection at all! no call, no msj. :( mmg hari tu sunyi je rumah xde bunyi hp..hehe..hp tu elok je xbersentuh atas meja. even bateri dah nk kong pun klu nk charge, no function. topup dah nk habis pun klu nk beli mesti orang pndang pelik. mmg totally hari tu ktorang lost connection dgn dunia luar. xya ckp dunia luar lah, even sebelah bangunan rumah pun xtau jadi ape. 1 hari terperap kat rumah. nk keluar rumah dorang kate bahaya. dgr egyptian demo pun xhabis2, keta kebal plak mmg jln depan rumah tu mcm dah jln sendiri je, asyik duk rasa gegar je bila keta kebal lalu. last2 mmg hari tu spend time sy tgk nad, nad tgk anis, anis tgk qish, qish tgk sy..aishh...

Friday, January 14, 2011

...again, untitlted entry

salam,, n hello hello hello to all... :)

ok, dah about half month we're in 2011, n it's my first entry of this year..hehe...orang lain dah tulis for their 3rd or 4th entry or more but i'm still crawling for the first entry.. :D but xpe, quality is better than quantity right? *acehh, yelah quality sgt lah tu :)*

ok2, it's actually because of the exam. we're just finished our modul exam yesterday hmm,, which mean the day before yesterday in malaysia *kat sini belum 15 jan lagi :)* the exam was ok2, alhamdulillah n it's better than mcq hari tu. *xrugi sy frust menonggeng n xon fb :)*

butttttt....still we have another exam. :l our final exam will be on 24 n 27 jan insyaAllah. hope i can strive for excellent for this few days left. insyaAllah.. :)

oryte, actually mcm title entry ni, i don't know pun nak membebel pasal ape. :) tp tulah, tangan ni sibuk je nk tulis ntah apepe kat sini. :) oklah, saje je nak cerita, i was just balik dari sc tadi. *ok, it's actually 3 jam lepas* this time ktorang wat sc gabung with sc kak Syazana. huhu.. n it's really awesome! guess what?? kak Aliah n kak Syazana together with their housemate berkampung semalam sebab nak buat nasi kerabu Mesir version :D n rase die...perghhh..hilang sikit rasa rindu kat nasi kerabu. hehe..even bukan rasa yang real punya but still sedap kalau nak kira bahan-bahan yang tak bape nak ada kat sini. terbaiklah akak-akak sume! :)

then lepas tu je ktorang jemaah maghrib together kat balkoni rumah kak Syazana. n guess what again? balkoni rumah kak Syazana lagi besar dari hall n our bedroom! even kalau campur our hall n our bedroom pun balkoni tu lagi besar kot. -.- tp best, jemaah kat balkoni with open air, windy n no roof sambil dengar hanan baca surah. tp tak sempat nak solat hajat n isyak kat balkoni tu sbb hujan. *about non-stop raining since semalam kat sini*

then sementara tunggu isyak tu kak Aliah, kak Syazana n kak Sarah bagi tazkirah. it's not really tazkirah actually. just talk n advice, about exam related to tafsir Quran *coz we're all having our final exam this month*
kalau nak kata ingat semua tu tipulah, but sikit-sikit tu adalah.

paling ingat bila kak Aliah cakap pasal ukhuwah. kadang-kadang kita kawan ni ada yang bawak kita lebih dekat dengan Allah ada yang jauhkan kita dari Allah. ada yang kadang-kadang akan naikkan iman kita, ada yang kurangkan iman kita. tapi kita ni manusia, Allah dah kata yang kita saling memerlukan. so kalau ada yang kurang, kawan akan tolong kita, kalau kawan tu kurang pula, kita pula tolong, so tulah ukhuwah yang sebenar kata kak Aliah. *kalau tak silaplah :) sorry, ingatan tak kuat. kalau ada sc-mate yang rasa salah, tolong betulkan ye..:)*

then dah lepas solat isyak tu, rupenye kak Aliah ada buat birthday surprise for Anis n Athirah yang dah ditunda banyak kali before ni. huuuu...gambar diorang lupa nak amek, padahal camera bawak je.ayyoooooo....sori, next time kalau ada i share it. :)

then then then, jejak kaki, lepas dinner bukak fb.. :) since tadi sampai sekarang ni buku ada je kat sebelah tapi tak bukak bukak lagi. :) then sambung tgk citer Hani. alaaa, cite Hani xtau? yang kat tv3 yang orang duk kata tengah hot sekarang ni. *info dari dorang yang kat malaysia, so kalau salah mintak ampunnnnn.. :)* orang kate cite tu actually cite 1 liter of tears tapi malaysia version, tapi bile tengok sinopsis tu mcm lain sket, but maybe director dia nak bagi lain sket kot. layannn.......

setakat ni rasanya cite tu best lagi. tapi tak taulah nanti nanti kan.. :) n first time la tengok cite tu kat episod 6 i was crying..hehe. apelah..tp betul ape, dah kalau brain cancer, sape boleh gelak? kalau sape gelak tu memanglah Wernicke's area dia rosak. xleh nak interpret consequence brain cancer lah. hehe..tapi apepun citer tu family bonding dia kuat. everything buat sama-sama. sangatlah best, baru nmpak lain sikit dari cite2 melayu before ni. kalau yg before ni asyik pasal cinta je -.- apepun, i look forward for it. waiting for the next episod pulak :)

oryte2 , dah pukul 12 lebih dah. tak perasan pulak dah terlalu banyak cot cet-cot cet. sori2. :)
ok2, good night Egypt n good morning Malaysia! :)
pray for my success in this final exam ok?? ;)

*sc=smart circle a.k.a usrah

Friday, December 31, 2010

i wishhh....

salam... n hellooooo everyone.. :)

lebih kurang 1 jam suku je lg kat sini dah nak masuk 2011.. hmm, skejap je rasenye time past by..
mcm baru semalam je update for new 2010 entry..
mcm baru semalam je jejak kaki kat sini, baru nk sesuai diri kat sini..
mcm baru semalam je... huuu,,byk betul 'mcm baru semalam'. heee...

insyaAllah, dpt lg peluang nk rasa duduk kat dunia ni tuk year 2011..huhu..
so much things i learnt in 2010. bykkkk sgt...
about life..
about friendship..
about love..
about study..
about world..
sume tu in 2010.. byk kn? :)
ok2,,slalu kalau new year, orang lain ade azam baru..
act, dah ade da azam baru since Maal Hijrah hari tu,,cume xpost je. :)
tp xpela,,nk jugak post lah mcm orang lain. :)

since it's the first time i'll be dlm golongan 20-an, :( and no more belas2, so let it be 20 wishes then,,ok?

1. buat yg terbaik utk ibu and ayah
2. get scholarship,, so no more burden on my parents *hope for it. insyaAllah*
3. explore the world,, *wink2)*
4. use time wisely *this should be the first act kn,, :)*
5. get more experience, get more knowledge. *how? it's secret :)*
6. DSLR bleh?? hehe *hope for RICOH. :)*
7. at least skali excellent for modul exam. *this need a lot of effort. insyaAllah..*
8. hafal at least 1 juzuk al-Quran*insyaAlllah*
9. be a better person *insyaAllah*
10. new sweater boleh? :)
11. new roller blade *brand? not decide yet*
12. no more pink bju rye.. *along, gtau ibu tau..hehe*
13. BUM sneakersssss..yg colour biru..yeahhh
14. launch a new blog..hehe
15. wake up early, so no more naik taxi g klas! hehe
16. basket, tennis every 2 weeks
17. reunion dgn 4Q *sgt rindu mereka,ok? :)*
18. scuba!
19. drive keluar dari kawasan rumah,boleh along? *begging*
20. nak g giza! *setahun duduk sini xpenah smpai sane pun. -.-*

ade lg sebenarnye, but xpe la..i keep it myself. next year plak bru publish..hehe.. so sape2 yg berkenaan, take note tau.. please realisasikan wishes wishes itu ok? hehe..

insyaAllah, this new azam will make me the-brand-afiqah in 2011..
aminnn...

Tuesday, December 28, 2010

.......

*this is just an interlude. ignore it if u don't wanna be infected. sori*

ok, i've been infected by an exam-syndrome. saya tension. 1 buku lg xcover. luse dah exam. sedih, takut xdpt score.. :(
Allah, bantulah saya...

So, verily, with every difficulty, there is relief:

Verily, with every difficulty there is relief.

Therefore, when thou art free (from thine immediate task), still labour hard,

And to thy Lord turn (all) thy attention.

(Al-insyirah 5-8)

insyaAllah...

Monday, December 27, 2010

exam mode~

salam...
huhuhuhuhuhhhh..*ok, ni bukan senyum or feeling happy tapi mengeluh..ngee*

kelmarin exam skill lab. fuhh,,
overall ok, alhamdulillah, :) the-15 minutes-test wasn't as fear as i thought.. thanks to Allah sbb xlupa steps, except kat first station. :( dah lah first station, tgh nervous, then prof bleh plak tolak2 sekejap masuk bilik 9, sekejap nak suruh masuk bilik 10.. -.-' last2 prof suruh stay kat bilik 9.

situation :

examiner n an assistant tgh bincang something.. me>> tercangak kat belakang dorang.

me : dlm hati *hmm, ade model ventilation, ambu bag, and blood pressure. ah sudah, BP test, dahlah tgh nervous ni, xpe2 relax2..dlm fikiran tgh igt steps for BP test.*

assistant keluar, tinggal saya dgn examiner je.

examiner : id please
me : (give id.)
examiner : ok, do oropharyngeal airway (OPA).
me : (glup! *telan air liur n retract of eyelid.* ok, lupe steps..) can i close the door? (saje nk bg relax dulu)
examiner : no
me : (ok, serius gler doctor ni. pergi kat model n ambik OPA. try size OPA kat angle of jaw to insitor)
examiner : no, like this. (dia betulkan OPA tu sbb terbalik)
me : (aiseh, tolak markah dah..cont buat, tp dgn tgn shivering. alhamdulillah, ok. but then i realized that position salah! huh, tolak markah lg)
examiner : that's the correct OPA?
me : (betul ke? ah, ni mesti gaya nk psycho..) yes. (gaye confident)
examiner : ok, why should we put OPA for unconscious patient?
me : to relieve airway obstruction cause by tongue (acehh, laju je jawab sbb dah hafal. :))
examiner : ok. here your id. wait at the door until the bell is ringing.
me : (ambik id smbil senyum) thank you.

n after that,, alhamdulillah all 4 stations tu ok.. :)
this thursday plak dah exam mcq, 90 question but ONLY 45 marks. -.-' but xpela, still it is an exam kn?. gotta to fight even if it is only 5 marks.. :)

all right, gud luck alex peeps! may all of us got the best result. :)

Wednesday, December 8, 2010

salam Maal Hijrah~

urgghh..

*tilting head to right n left*

penat...

rasanya tak terlambat lg kot kalau nak cakap salam Maal Hijrah utk sume umat Islam kat serata dunia ni..

*salam Maal Hijrah to family n kawan2 n sape2 yg kenal saya ni..insyaAllah semangat baru membawa kejayaan baru..n kejayaan yg lame still di-maintain-kan.. :)*

study banyak lagi yg belum cover. saja drop by kat sini nak release tension sket. :) minggu ni rase heaven sangat bile Susu *susu tu nickname of ketua lecture kitaorang ok?* announce kat Disection Room tadi kelas clinical skill esok batal. huhu..dah lah semalam cuti gk sebab Maal Hijrah. esok plak cuti lg. sangatlah rasa boleh bernafas..sikit. hehe. *sebab 2 buku CNS tgh on boarding nk berlepas masuk dlm cerebrum. huuu*

bile duk kat sini kalau dapat cuti 2 hari in a week rasa sgt bersyukur sebab kelas 6 hari seminggu. n minggu ni lah yg paling xpenat sebab cuti 3 hari. hehe.. saya sukeeeeee! tp major kawan2 kat msia tgh cuti sem.. saya xsukeeeeee! nk cuti gk! :(

ok, patutnya dah masuk tahun baru ni dah kena azam baru, kena ada semangat baru. *tp sy xsemangat, macam mane?* tolong bagi semangat sikit?? ok2,,dah merapu habis dah ni *ambil buku, bukak, baca doa,ready nak menghafal*

till then,,salam..

Saturday, November 27, 2010

ok, first tagged entry~


salam..
aha,,ok atiq, baru prasan yg atiq tag kite for ur 10 June entry.. aha,,sangat berzaman baru nak prasan. :) thanks anyway for tagging. ok, here is it.

1) Adakah anda rasa anda hot ?
=) feeqa cool..

2) Update wallpaper laptop yang anda guna skrg ?



3) Cerita pasal gambar ini .

picture of my parents. =) they give me strength every time i feel bad.

4) Kali terakhir makan pizza ?
hmm,,last summer kot. aha, lame giler xmkn pizza. nk beli pizza kat abou rabi' tu asyik tak de je last2 mkn shawerma je.. =(

5) Lagu terakhir yang anda dengar ?
bsb-shape of my heart. dgr lagu lame best jugak =)

6) Apa anda buat selain menyelesaikan tag ini ?
buat assignment Meissner's corpuscles yg nk kena send draft kat prof luse.

7) Selain nama sendiri , anda dipanggil dengan nama apa ?
aaha,,ika panggilan utk family.
only certain merbokian, the whole mersingian including cikgu2 n the only makhluk yg kat alex ni yg tau korek cite tau my other name.. =)

8) Tag orang , siapa yang nak kena tag?
along.
eira.
abg amer.
nasreen.
shah.

9) Siapa orang number 1 pada anda ?
along yg paling baik! =)

10) Katakan sesuatu pada orang number 5 .
u good. wish to be like u someday =)

11) Number 3 ada hubungan dengan siapa ?
hurm,,dengan saya! as my brother =)

12) Bagaimana pula dengan number 2 ?
adik yg sgt memeningkan kepala bile nak ckp dgn die..hehe

13) kata - kata cinta pada orang number 4
ahaa..nasreen! lapppp u..study hard deyh..

14) Berikan fakta tentang orang yang anda tag .
along - kakak saya yg paling senang dibuli.aha,, dia da nk grade master tahun dpn insyaAllah wish u the best, along!
eira - hmm, adik yg kadang2 annoying. hehe.. english ckp berhabuk smpai kdg2 pun kena bukak kamus sebab tak faham dia gune perkataan ape..hehe..awk gune bombastic sgtlah eira..
abg amer - just have a baby, Mia Antasya Humaira, 1 month. comel gile! =)
nasreen - roomate kat mersing yg mengajar sy byk bnde even bru setahun jagung kat mersing..huhu.
shah - a good friend of mine. excel in every exams. hmm ape lg??

klu ade mase sila2 tag orang lain jugak! =)

Tuesday, November 23, 2010

manusia tak sempurna~


salam..

ada banyak sebab kenapa entry kali ni macam ni...
something that i learn in this life,
we are, i am and they are
not perfect in this life

kita sume perlukan orang lain utk hidup. family, kawan, sahabat even some people perlukan pet to live. :) sometimes kita ni rasa hidup dah cukup dah, tak perlukan orang lain, but peringatan utk diri sendiri n readers, Allah jadikan manusia ni berpasangan. so memang termaktub dalam fitrah manusia yg manusia ni perlukan orang lain utk hidup. Dalam surah apa, aku tak pasti, Allah ada sebut yang kehidupan ni dijadikan secara berpasangan. lelaki dengan perempuan. siang dengan malam n so on. *aku just igt ni je, sorry :)* so dlm konteks umur n environment aku sekarang ni, pasangan aku ialah dengan kawan2.

duduk kat sini, jauh dari family, tak ada pilihan yang ada selain kita perlukan kawan utk lengkapkan hidup kita.
susah senang everything we have to face it.
pahit manis sume tu kena telan sendiri.
gelak nangis kita rasa sendiri.
berjaya gagal sume tu adat hidup.
so kalau manusia sempurna tak sempurna tu ialah pandangan manusia kat manusia yg lain.

kita hidup kat dunia pinjaman. banyak kelemahan yg kita kena baiki sebelum kita di jemput Ilahi nanti. kawan-kawan before ni selalu minta nasihat aku kalau diorang ada problem. so, as a friend, aku bimbing sape yg perlukan. kadang-kadang ada yang kata, aku ni bagus sebab boleh motivate orang.

so conclusion orang lain,

orang yg boleh advice orang lain = boleh motivate diri sendiri = tak ada problem.

therefore, orang yg boleh advice orang lain = tak ada problem.

manusia tak sempurna. aku selalu berpegang dengan tu. aku pun perlukan orang lain utk bimbing aku. masih byk kelemahan dlm diri yg orang lain tak tahu. yg tau just antara aku n Dia. Allah Maha Mengetahui dengan setiap hambanya. jadi, kalau aku ada buat salah, sy minta maaf. kelemahan kat diri susah nak di buang bila dah jadik habit n aku masih perlukan pasangan aku utk membimbing aku ke arah yg baik.
aku tak sempurna~


Saturday, November 13, 2010

untitled entry~

salam..

pagi 14 nov..lepas subuh aku xtido blek *pencapaian yg hebat! plus smlm tido pukul 1 pg+ tgh eid adha holiday.. :)
act, aku xtau nk tulis ape, tp tangan ni dok menggatal click kat blogger.com. so kire skrg ni aku menaip tanpa tujuan.. :)

since lpas subuh tadi,kol 5.30 pg *sini subuh masuk 4.50,habis dlm 5.30 pg* aku dah kat depan laptop. bukak mixpod mcm biase n fb..heeeee... tp yg xbpe nk biasenye bile pagi2 da kena pegang skull sbb byk kena cover. anat practical, physio lecture melambak, histo 1 hal lg, assignment synapse plak blum search..hurmm,,luse da rye...insyaAllah rye kat cairo, dengan Puteri Nurull Sanim Shahamah. :)

hmm,tringat plak kat rumah. time2 cmnie ibu slalu masak,prepare tuk rye. n slalu rye haji rye kat rumah je, xblek kampung. so duk rumah je. then ibu masak kari, nasi empet, hmm, lagi2.. ha,ni xbleh tinggal..ade rendang! hehe..bestnyer aii.. tp kat sini nasi empet pun xde. :( *ah,sudah,buat citer tragik plak. :)

ok,cranial cavity masih byk yg blum hafal. yup,hafal2 n fahamkan! mcm lecturer ckp, u must learn by your heart, then it will be easier.. :) *tgh2 taip ni perut da kluar lagu Just the girl-the Click Five. masak air n buat air teh. tgh2 sejuk ni minum air panas sedap! then makan dengan roti yg disapu butter a.k.a zibdah in arabic then letak gula. fuhhhh,sedap even simple je breakfast. teringat plak ibu slalu buatkan roti+marjerin+gula masa kecik2.. :)*

ok,skull skull skull!

Tuesday, November 9, 2010

maher Zain!!!

salam...

any medications for someone who REALLY addicted to Maher Zain???

ya Allah ai...
mmglah skrg ni,,bile on laptop..da xde benda lain nk buat slain
on mixpod, bukak lagu...huhu..
n mostly lagu2 tu sumenyer Maher Zain! ahaa.. :)
dulu2 xdelah minat sgt nasyed, lagi2 yg english.
then bile skrg ni da jadi macam badi dah,,asyik cari lagu baru Maher Zain je..hehe..
act, xtaulah lagu mane yg baru or yg lama..
coz for me everything is new *sbb baru discover sume lagu tu.. :)

yeah, it's all because of ur fault Muhd. Nazwan Shah yg buatkan sy addicted ok?
huhu..no lah, act, thanks to u yg bg lagu2 ni..ahaa..sesungguhnya bile dengar lagu2 ni sngtlah merasakan myself ni masih byk kekurangan yg kena baiki..musahabah dlm erti kata lain..hehe.. thanks friend!

oryte, da release segala tension yg ade, jom study! hehe..

p/s : currently listen to the chosen one.. :)

Wednesday, October 27, 2010

~kawan baik saya...


~salam,,

huhu..tajuk entry ni sangatlah macam karangan budak drjah 1 yg baru start nak belajar tulis karangan..huhu.. tpi best pulak bile teringat zaman kecik-kecik dulu try nak tulis esei sepanjang n secantik yang boleh padahal isi karangan tu ulang-ulang je..huhu..pastu bile hantar kat cikgu mmg xsah kalau tak ada dakwat pen merah yang tolong cantikkan esei tu. huhu.. eh, tapi ada dakwat merah tu pun, masa standard 2 alhamdulillah dpt anugerah penulisan terbaik.. :) tp lepas tu, bukan setakat pegang piala, nak nmpak bayang anugerah tu pun tak..hehe

oryte2,,ni nak jadik penglipur lara yang xbape nak lara abad ke 21...




~intan farhana ismail~

best friend since hari pertama jejak kaki kat kelas 1 cerdas. kitaorang panggil dia intan, tan or tan tan tot. sebab apa? sebab name dia intan lah.. tapi sekarangnickname dia tenot. sebab apa? ntahlah,,layannn...
currently dia study kat UiTM Penang, dip pharmacy. n dengar citer asyik masuk dean list je..huhu..bangga aku ni as her friend.. :) *tp aku? hmm..
but she's taken tau! jgn kacau ea..kalau tak, mahu kena kejar dengan parang dengan Haqqie a.k.a bf dia a.k.a kawan skolah rendah aku.. :) moga dpt rasa nasik minyak koranglah..hehe

nexxxttt....



huh..ok,gmbar mereka sangatlah besar..tp xpe,,asal bleh upload,oklah an.. :)
mereka from left~syafiqah~rahmah~aishah~intan again :)~emma~ n yang tak de dlm gambar are yusra n amy..

dorang ni best friend masa kat smksp2 a.k.a smkdua which is my lower form school..
huhu..3 tahun dengan dorang ni macam-macam kitaorang buat. nama je duduk kat kelas first tapi perangai..ish ish ish..masyaAllah..hehe.. yang ponteng latihan sukan xyah cakaplah, yang buat hal masa exam pastu kantoi,huhu..pastu yang kunci kelas sndri sebab nak elak cikgu BM datang. sebabnya? cikgu tu sangatlah boring n boring n boring..hehe. *gila punya perangai, dahlah masa tu dah form 3, nak PMR dah..
oh, lupe plak, pastu yang best friend yg lelaki tu,
~rahmat~haziq~fazlan a.k.a ayam :)~zul~
yup, dorang pun kepala gila2. pantang je cikgu tak ada dlm kelas, cikgu lambat sket dtg ke, mulalah Kedai Kopi Kelas Kreatif bukak. huhu..kawasan geografinya? kat tgh2 kelas, bawah kipas (sebab panas.hehe) nk lagi specific? coordinate? *ah,sudah..melalut mana pulak ni..
maybe sebab kelas kitaorang tak ramai student melayu, sebab tulah kitaorang rapat. mana2 pergi bertujuh je..bukak kedai kopi ke, time mengumpat ke *opss,, time study ke, mostly kitaorang same2..n alhamdulillah, masa PMR masing2 scored.. :)

pastu, aku teruskan long journey ni kat MRSM Merbok pulak masa form 4...
hmm,sape ek best friend?

~arwah Ahmad Fadhlan~
(yg sebelah kanan)

he's a good friend,really..selalu je ceriakan kelas. everywhere he goes, orang mesti suka kat dia, suka as in senang dgn dia.. ayat yang paling ingat pasal arwah ni, "Alaaa, Afiqah nak pergi..." bunyi macam sedih je an, tapigaya tangan dia kata yes.huhu..memang satu kelas gelak time tu. rasa sedih pulak bila teringat pasal kau, Alan.. n Alan, tau tak, hari tu aku kemas laci, then terjumpa balik kad birthday yang korang,budak2 4Q pos kat maktab baru aku..aku nangis Alan, bila baca speech kau. kau punya ayat "Aku nak bagitau kau sikit, kau ada ke tak ada ke, tak ada bezanya," aku nangis bukan sbb marah ayat kau, sbb aku tau tu ayat gurau kau, tapi aku sedih sbb tak dapat nak jumpe kau lagi..aku tak sempat nak mintak maaf dengan kau Alan..kau pergi cepat sangat..
~semoga kau tenang di sana kawan n abg homeroom ku~

then, Form 5 my journey kat MRSM Mersing
hmm,,ramai je act yg bestfriend aku..tp hmm,,aku nak pilih yg ni..

~Hasrul Taib~



Bes, bahaya lah ai gmba ni..aku promote kau ni, u should thank me for it! huhu
hmm,dia ni act kawan masa skolah rendah, since darjah 1 gk, cume kelas lain.tapi kenal tu kenallah.. kitraorang jumpe balik time form5 ni. dah lah 1 kelas, then deskmate pulak tu. hailoh..huhu..tp time ni kitaorang tak rapat
sangat. *rapat as in kawan je ea..
then since dia ada prob sket barulah contact balik. masa tu aku dah kat Mesir. hmm, tahun lepas lah ek? hmm, dia skrg kat..(bes,kau kat ne? aku lupa lah..hehe..sori..) amek business..
dulu aku pandang dia biasa je, macam yg lain2, but since kejadian dulu tu, i think i have to solute him..dia banyak prob, tp dia kuat. n i think, bes, kalau aku kat tempat kau, aku tak mampu nak bangun balik macam yang kau buat sekarang. n thanks sgt2, kau selalu je motivate aku. aku ingat orang lain yang akan motivate aku, tp bila kau motivate aku, aku tau, xperlu nak jadik intelligent mane tuk motivate orang. yg penting, hati tu. macam yang kau cakap
"aku maybe tak pandai mana, tp kalau ada kawan yang ada prob, aku akan tolong. diorang maybe pandai, tp tak semua boleh ada time kawan perlukan diorang,"
aku rasa glad to have u as my friend. thanks, bes!

n now, aku kat Mesir, Alexandria University...
my housemate are my bestfriends..

~Nadiah~Anis~Nabilah~Balqish~Mary~


persahabatan yang mula betul2 masa jejak kaki kat Mesir ni kecuali Anis n Nad (kitaorang dah kenal since kat preMed)
masa mlm yg baru sampai tulah, bru kenal nama diaorang..bru kenal perangai..mula2 macam takut2 je nak rapat, ye r, xkenal tiba2 nak rapat an. mau nnt diaorang rasa pelik2 je. tp since tu, kitaorang study sama2, makan sama2, then belajar masak same2 (sbb masing2 xreti masak except Anis. =)) then pillow talk sama2..alhamdulillah, cuma tu yang aku dpt ckp..pengalaman kat perantauan, mmg beza dari kat Malaysia. susah senang, sume kitaorang kena lalui sendiri, tak ada macam kat asrama dulu yg boleh je call mak ayah bawak barang apa2 klu nak. kat sini lah yg byk mematangkan aku, kenal dunia luar yang memang luar, yg memang bukan Malaysia..ya Allah, help us to grab our own star..insyaAllah..
:))

thanks, korang! u've been such a great friends! n aku harap, our friendship will never end. kalau ada yang aku salah silap, mintak maaf banyak2..insyaAllah, kita jumpa lg..insyaAllah, ukhuwah filah ni akan diberkati Allah..
:))

Monday, October 25, 2010

CNS = Camne Nak Study??

salam...
tarik nafasss..lepas..
one more, one more..
tarik nafasss..lepas..
huhu..alhamdulillah,,masih ade ruang nak bernafas dlm modul bru ni.. n alhamdulillah jugak, exam hari tu boleh tersenyum sikit compare modul2 lain.. :)

huhu..kenapa tajuk entry ni cmni? act nk cite modul baru ni kitaorang study bout CNS a.k.a modul yg paling berat n yang paling lame, bout 2 months =__=' .so disebabkan tu, maka terciptalah CNS = Camne Nak Study?

alhamdulillah, stakat ni bleh lagi go on dengan modul ni. (ok,mmglah bleh go on, baru start 5 lecture.. :) Nasib baik, nota2 kat upm dulu dah diangkut bersama dlm flight tu sangat membantu.. so, bolehlah refer sikit2 kalau ada yang tak faham.. ;) tapi Maryam kate akak-akak senior 3rd year yang jugak tengah berperang dengan CNS tu kata sangatlah susah, even Prof. Maysa pun kata this modul is the most important n heaviest among all moduls. =__=' (ayyoo! mane semangat nak study ni??) huhu.. but xpela,,think positive! ayyeah! *ah, sudah! melalut dah..

p/s : bess, aku xde idea nak update, tp aku try. jgn kata aku tak update ea? :)

Wednesday, October 13, 2010

bzzz..bzzz..

sungguh...
otak ketika ni sbb berselirat..
ya Allah..
bantu aku...
amin..

Saturday, October 2, 2010

sanah tani~ =)




salam..

huhu...it has been really berhabuk since the last time i wrote.. n alhamdulillah, now i'm back to my adopted country for the second times.. =)

ahaha.. bru seminggu start klas, mmg otak dah berselirat tahap ape da. xsmpat nk tarik nafas pnjang dah kena exhaled..ayyooo! mmglah main dengan portozoa n segala jenis bacteria je bile start sem bru ni. tak di tambah campur darab bahagi dengan anak cucu virus n helminths parasite yg mmg pathogen tu..cume nasib baik immune system still ok utk catch up sume bnde. kalau x mmg xpasal2 la kne infection n infestation dgn segala jenis bacteria virus tu.. =) *da melalut mane dah ni??



tgklah, kepala pun dah mcm ape da smpai kdg2 ckp dgn housemate pun dah keluar semua name phylum2 tu..huhu..

ok2, drop the subjek..
so, bile dah 2nd year ni, dah makin senior, makin byk responsibility pada adik2 yg bru sampai tu n subjek pulak makin tougher.. wawawa! sabar2, adatlah tu nk study (pujuk diri.. :))

n kwan2 pun rupenye dah makin rmai fly Mesir ni..hehe..best2! Sanim ade, Najiah ade, Qila pun ade..laki xde..ahahaa..never mind, lg ramai girls yg dtg lagi best.. tp yg xsyok sket tu, dorang2 tu sume kat Cairo.. =( so klu sume kat sane, kire E
l Adha nnt kat sane la ea? hehe.. plan byk je tp fulus tak taulah ade ke x, tu xtermasuk lg plan yg xsure la dpt ke tak dapat nak jejak Europe..huhu..

ei2, saje ni nk cite..
my kaki dah jejak qatar..hehe..xkisah lah kan, asal dalam a
irport doha pun kire jejak la kan.. tp next time nk kuar jln2 qatar plak..hehe..

xcaye? ni dia prove nye.. =)



so qatar dah, egypt dah, mas pun dah.. nk yg ni plak la.. =)
*demand! :p

so, nk g sane nnt tu kena tunggu la kwan2 yg dpt fly sane bru g. sambil2 jln2 sambil bleh jumpa kwan2 lame an.. =)

oh, btw, i wanna wish very gud luck n all the best to my sis yg akan menghadapi pmr this week n next week. all the best, Hazirah! klu bleh be like time UPSR dulu n insyaAllah u'll b the third MRSMian in our fmily..i pray for u days n nights.. =)

until then, salam..


Wednesday, September 1, 2010

Salam Ramadhan ya Kareem..


Salam.. yup, it has been quiet really long since the last time i spill out. sori to readers (klu ade) coz duk bertapa kat rumah ni tak ada benda nak di-share-kn.. :) so entry kali ni pun actually tak tau nak tulis apa,, mbe just nak wish Happy Ramadhan n Happy Becoming Eid..huhu.. n just spill whatever that comes in my head.. n sori again, i don't do literature, so for sure my words really kinda upside down.. :))

so, first thing in my head now.. waaaa,,,target utk tadarus da tersasar! huh,,sedih2.. :(( but
xpela..selagi terdaya dan terlarat,, akan diteruskan untuk malam2 yg ada ni..

oh, teringat something! nak wish mabruk pada my friends Kak Saibah n Qarafi for their last Tuesday engagement. hehe..duk dengar juga kat Mesir de yang bzz bzz gtau pasal dowang ni tapi lidah dari tuan punya badan tak pernah nak gtau.. huhu..soOOo bile dah engage ni, bile plak walimah nye Kak Saibah oii?? huhu..
ok, tak tahu act cmne ring tu, tp agak2 macam ni x kak saibah? ;)

rite2.. bile dah macam ni,, dah dengar ramai abg2 n akak2 senior dah ber-engage, dah terima byk jemputan walimah, rasa macam dah besar n dewasa je. kawan2 sebaya n sewaktu dengannya dah 1 langkah ke depan. dah kena pikir psal hal-hal yang tak patut di fikir sebelum ni je. ok2..stop there! kang nanti melalut masuk cite apa plak pasni..hehe..

n now kan, bila dah duk dengan senang lenangnya a month kat rumah tanpa pegang any books (tp err,novel tu termasuk buku ke?), utusan dari Syarikat Kamal dengan ayah menjadi postman nye dah sampai di rumah bersama-sama 5 buku medic international yng tebalnya lebih kurang 1 inch lebih setiap satu. huhh..terima kasih byk2 ye! n yeah, kena start study skrg klu tak nak jadi macam dulu lg..

hmm, nak spill lagi tapi tak tahu nk tulis apa lagi. ok, better stop spill before slip..huhu.. ok, Happy Ramadan Kareem to all n Happy Becoming Eid..anyone yang tau my home kat jb, do come time raye nnt. tak kira lah kwan2 kat sktp ke, smksp2 ke, merbok, mersing n even Alex..lai2..datang rumah..tp nk dtg make sure gtau dulu..tkut time tu d tak ada kat sini.. :)

p/s : even if you hate someone, don't use 'bodoh' or any words yg boleh menyinggung hati orang lain. ckp slow-slow bolehkan?

Wednesday, July 28, 2010

ok,,kaki da jejak m'sia!

salam..
alhamdulillah sgt2..
da slamat smpai kat tanah melayu ni 24 julai lpas..
ptutnye this entry should has been post years ago bile kaki mula2 jejak kat rumah.
but quiet bz la nk update. *ok, bz ape act? huhu..

n n n...once kluar dari balai ketibaan tu, ibu ckp, "Ika dah kurus!" "N dah tinggi!" ngee3.. big grin je la..xterkata apa. =D tp lepas tu pulak ktowang pegi kedai. ok, da lupe name kedai yg kat shah alam tu. then first bende yg di makan, no others than roti canai..tu xditambah dgn list makanan yg nak settle before balik ni..huhu.. sure lepas ni angah pun kalah la.. :))

ok, back to story,, banyak gila things to do for 2 months menjadi pertapa termasyuk kat rumah ni. :)
but for this time being, i'm the bibik terhormat lg dihormati kat rumah ni.. :D

so, with 2 months kat m'sia ni,,planning?? huhu..don't worry..since kat mesir dah terbayang-bayang plan yg menggila banyak nak buat b4 start second year insyaAllah.. huhuhu.. with hosp. attachment was put behind sbb lambat antar borang :((, list makanan yg nak dimakan n dibaking wil b the first from the others in list.. :))) nyum nyummmm..

lain2.. nk pegi mersing, amek sijil spm sambil menyebok dan mengacau cikgu2, nak pegi kL mbe n merbok *ni klu bleh la.. n hmm,,kne study..huhh..lain2,jmpe member2..
waa,,agk boring plan ni..

hmm, xpela..ignore it..insyaAllah our result will come out tomorroww...n counting..huhh..doakanlah yg terbaik.. tkut2..

p/s : his post disturbing my neuron right now.. bzz..bzz

Wednesday, July 14, 2010

khalass! khalass! khalass!


salam..
yup2!! final exam is khalas! huhu.. what a relief! really! about few months rasenye tak rasa lega macam ni.. lepas ni, no more pressure for about 2 months insyaAllah.. lepas tu pulak, berhempas pulas lah ye otakku untuk terime modul2 yang harder,ok?? n bersedialah neuron2ku untuk excited terlebih to transmit impulse dengan rapidly ye..*bzz!,bzz!*...huhu..but for this time being, enjoy lah puas-puas but don't over the limit, tau..hehe..

final exam was ok la..alhamdulillah..but essay was a little bit kantoi, especially patho. ah, hate patho! huhu..(eh, jgn benci,,nnt susa nak study..hehe) insyaAllah, result will come out on 31 July ni..huhu..cuak2..doa doakan ye supaye tak de repeat paper.. tp kalau mumtaz, tu yang terbaek!.. ;)



see box kat atas ni? i'm packing! nak balik Malaysia lepas bertapa few months kat sini. ^_^
time exam ari tu, asyik lah dok pikir bile nak balik. siap countdown lagi. bukan countdown nak final, tp countdown nak balik..hehe.. *ok, kalau ibu bace blog ni, mau kantoi tak fokus study..hehe..ampun buk!*
tp bile sekarang ni yang memang tak ade pressure ape-ape, tak adelah rase nak balik je. ok jelah nak duk kat sini a week lg before balik..aishh..dah name pun manusia, tak pernah nak puas n bersyukur kan..astaghfirllah..*betul ke eja?*

hmm,,a week je lagi kat sini, byk gile plan yang nak buat.. ok2,,better listkan before terlupe nak wat before balik ni..

1. nak bli souvnir..hmm, utk fmily, roomate mersing, n kwan..
2. main tennis n basket! huhu.. *nas, ni nak master 3 pointer ni..hehe*
3. g cairo, nk g giza *ok, ni kalau bjet cukup lah ye..
4. kemas rumah. for sure, kalau tak mau mama mengamuk tak bg ktowang stay kat umah dia taun depan. hehe..
5. packing *aiseh, ni patutnye plan no 1 tadi, tp xpelah, malas nak rewrite..hehe*
6. books! yup, ni yang msti jgn tiggal, kalau tak start klas ni mau jadik blur semacam..
7. baking n upgrade cooking skill..hehe..
8. try nak hafaz al-Baqarah. maybe 1 page je dulu..insyaAllah..
9. hmm..ape lg??

insyaAllah, sume bende ni perlu disettlekan before balik. oh, ye, 1 more, requirement letter untuk hosp. attach ni xdapat lg. so, kene amek kat u, kalau tak mau menonggeng boring dok uma tak buat ape2..huhu..

p/s : mau tdo. ngantuk sudah,,hehe

Saturday, June 12, 2010

won't b around >>>



salam..
waa,,cam tak sangke pulak it has been quiet long i'm in Egypt ni.. n bile dikire n ditambah n ditolak, kire sbulan lbeh je lagi kat sini..rasenye mcm semalam je bru start klas yg first2 tu..insyaAllah, bulan depan kakiku akan dijejakkan kembali kat Malaysia! hehehh..dan bermulalah kisah ku yg akan bertapa 2 bulan kat Malaysia before blek sini..n that including hospital attach plak..hehe,,bz plak raseye nnt =)))

so, bile date nk balek Malaysia makin dekat, tu tandenya exam final pun makin dekat! huhhh... ya Allah! kuatkan hatiku.. seriously, this 1 month n half left kat sini will be very2 buzy for us to catch up n fix up everything we could before entering the exam hall. yup, definitely la, final will be much more tougher than before this. with our 3 moduls include patho n pharmaco, musculoskeletal system n immune system xditambah lg dgn minor subjek yg agk2 pelik sket..hehe (com. medicine) it gonna be really2 an exam mooOOdeee for us..hehe..

insyaAllah, our exam will be around 5-15 july..so with that.. i'm declaring myself that insyaAllah...

i won't be around in neither fb nor here..insyaAllah..kuatkan hatiku xon9.. hehe..

huh2..doakan ye sape2 yg datang jenguk blog ni to pray for me for this final exam ni..huh, takut kot, nak tntukan for scholar..huhhh..

hurmm, tgh cuak2 ni, tekan2 sket, google sket, skali terjumpe gmbar ni..rase tenang sket..hehe



insyaAllah..tgh2 nk exam mood ni,,solat jgn tinggal ye.. insyaAllah diperbanyak solat lg..
*peringatan utk diri dan kwan2..hehe..

okla, azan maghrib da nk habis ni..so, slamat tinggal kwan2 on9 ku..salam..

p/s : budak2 tanta n cairo n russia tgh exam, meaning dowg blek awal! huh, xacik!
mlm ni england de match. nk tgk ke nk study?? aisehh, setan ni..ngacau plak..


Thursday, June 3, 2010

= skate =



salam..
yup! for this time entry.. it's all bout skate.. tau x?? (xtau xpe,nak bgtau lah ni..) i'm really really really crazy bout skate now!! huhu.. even skrg ni bile pergi San Stefano or Green Plaza or mana-mana pun.. the first things in my mind is nak survey skateboard..huhu.. mmg lah nk main tu mcm xde masa, but bile tgk skateboard tu mcm best je...




macam ni! terbang sana, terbang sini..hehe.. tapi bile pikir balik, macam susah lah pulak nak main kat negara macam ni, yg even bile kitaorang joging pun dah pandang pelik, nikan pula nak terkinja-kinja pula..huhu..but never mind lah.. in my mind right now.. i want..




this.. n yg kat atas atas tu..huhu..


tapi yg tu tu sume tu mahal.. :).. not suit for someone like me yg only beginner.. huh..but xpelah.. dreaming pun kire ok kn?? huhu..

p/s : nas, blek nnt kite men basket jom! huhu..